اجزای اصلی یک مرکز داده چیست؟

طراحی مرکز داده شامل مسیریاب ها، سوئیچ ها، فایروال ها، سیستم های ذخیره سازی، سرورها و کنترل کننده های تحویل برنامه می باشد.

از آنجایی که این مؤلفه‌ها داده‌ها و برنامه‌های کاربردی حیاتی برای کسب‌ وکار را ذخیره و مدیریت می‌کنند، امنیت مرکز داده در طراحی مرکز داده بسیار مهم است.
• زیرساخت شبکه: این سرورها (فیزیکی و مجازی)، خدمات مرکز داده، ذخیره سازی، و اتصالات خارجی را به کاربر نهایی متصل می کند.
• زیرساخت های ذخیره سازی: اطلاعات ، سوخت و مولفه اصلی یک مرکز داده است. برای نگهداری این اطلاعات ارزشمند از سیستم های ذخیره سازی استفاده می شود.
• منابع محاسباتی : اپلیکیشن ها موتورهای یک مرکز داده هستند. سرورها امکان پردازش، حافظه، ذخیره‌ سازی محلی و اتصال شبکه را فراهم می‌کنند که برنامه‌ها و اپلیکیشن ها را هدایت می‌کنند.

مراکز داده چگونه عمل می کنند؟
خدمات مرکز داده معمولاً برای محافظت از عملکرد و یکپارچگی اجزای اصلی دیتا سنتر قرار داده می شوند.
لوازم امنیتی شبکه : که شامل فایروال ها و سیستم های حفاظتی در برابرنفوذ می باشد.
تضمین کارآمدی برنامه: برای حفظ عملکرد برنامه، کارایی و در دسترس بودن برنامه از روش های Failover اتوماتیک و متعادل سازی سرعت لود شدن استفاده می شود.

زیر ساخت های مرکز داده چیست؟
اجزای مرکز داده به زیرساخت های قابل توجهی برای پشتیبانی از سخت افزار و نرم افزار مرکز نیاز دارند که شامل سیستم های برق، منابع تغذیه اضطراری (UPS)، تهویه، سیستم های خنک کننده، اطفاء حریق، ژنراتورهای پشتیبان و اتصالات به شبکه های خارجی است.